Seleccionar página

PROGRAMA

Venres 24

20:30 horas- Charla, de balde,  a cargo do crítico musical Mario Benso: O jazz no século XXI: tradición en transición». Auditorio Caldiae. Ata completar aforo(90 personas).

22:00 horas-  Cea-Coloquio Mario Benso. Restaurante Vexetarian. Ata completar aforo. (40 persoas).

24:00 horas-  Concerto de Baldo Martínez Trío, na sala Tebras.

 

Sábado 25

22:00 horas – Cea – Concerto Foolmakers no restaurante Vexetarian.

 

00:30 horas – Concerto Nani García Trío.

Domingo 26

20:30 horas –  Concerto Ariel Brínguez Quinteto.

Baldo Martinez –

TRISKEL Trío

Baldo Martínez é un destacado músico dentro dás correntes do Jazz contemporáneo europeo compartindo a súa música con músicos de referencia como Joachim Khun, Paolo Fresu, Louis Sclavis, Carlo Actis Dato, Samuel Blaser, etc… música que ou contrabaixista galego leva por festivais por todo ou mundo, Berlín, Manchester, París, Roma, México, Tanger, Lyon, Utrech, Varsovia, Sibiu, Munich, Austria…..
Agora presenta o novo proxecto Triskel Trío, unha visión da música desde a formación de trío de piano, instrumento que nunca antes incorporara nos seus proxectos, dándolle outra dimensión á súa música, mantendo esa creatividade e liberdade que nesta formación de trío adquire espazos máis amplos. Así poderemos escoitar música extraída de moitos dos seus traballos, como Tusitala, Projecto Miño, Cuarteto Europa, Vientos Cruzados…
Completan este trío 2 destacados músicos do Jazz contemporáneo deste país, que achegan a súa personalidade e bo facer nesta nova aventura. O pianista asturiano Jacobo de Miguel cunha forte personalidade musical como o mostra en todos os proxectos nos que participa, e a percusionista galega Lucía Martínez sempre sorprendente e que colabora con Baldo Martínez dende hai anos en diversos proxectos.

BALDO MARTÍNEZ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .Contrabaixo
JACOBO DE MIGUEL . . . . . . . . . . . . . . . . . Piano
LUCÍA MARTÍNEZ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Batería e Percusión

FOOLMAKERS

Grupo formado no 2013 por catro psiquiatras do HULA (actualmente quedan dous)  que se xuntaron co baixista Carlos Doval para tocar, nun principio, nas JamSessions que organizaba Fábrica De Sons no Club Clavicémbalo. No 2013, estiveron no programa do Festival de Jazz de Lugo e posteriormente fixeron xiras por distintos locais galegos cós espectáculos “Cancións de amor e sorna-swing”  “Non todo sorna, non todo swing” e  “Glamour galego”. Asemade actuaron catro veces nas festas de San Froilán de Lugo, gravando para o Concello de Lugo o tema “Un polbo en San Froilán”.

Foolmakers ofrecen  concertos con temas fundamentalmente do seu disco «Un polbo en San Froilán», composto fundamentalmente por standards de jazz non só traducidos ao galego, senón tamén adaptados á «realidade galega» cun importante compoñente humorístico, pero tamén adaptacións como a da copla «La bien pagá» pasada polo jazz e convertida en «O ben pagao», o clásico do soul «Me and Mrs. Jones» convertido en «Eu cun de Friol». O standard de jazz «Rhode Island is famous for you» transformase en «Baio» lugar do que procede o compañeiro da nosa cantante e que da pé para falar das excelencias de distintos concellos galegos. Ademais presentan temas no incluídos no cd, como a versión de «Because the night» de Patty Smith que pasa a ser «Bicos de nai» e o atrevido «Dr. Longo blues

FOOLMAKERS son: Paula Cores: voz; Luís Vila: piano; Sergio Abuín: guitarra; José Angel Sánchez:  batería; Carlos Doval: baixo

 

NANI GARCÍA TRÍO

Dani García volve á primeira liña da escena musical contemporánea recuperando o seu emblemático trío de jazz, un proxecto co que xa nos anos 80 conseguiu anovar o panorama jazzístico galego.

Con novos músicos e repertorio, pero mantendo a formación de piano, contrabaixo e batería, Nani García Trío vai máis aló dos estándares e da creatividade esporádica propios do jazz convencional para apostar por unha estética integral e contemporánea, que afonda tanto no son das pezas como na execución instrumental.

O repertorio de Nani García Trío é unha mestura de antigos temas, retallos de bandas sonoras e outras composicións de Nani reformuladas en clave de jazz, así como pezas totalmente novas. Todo coa firma inconfundible do propio Nani García, unha das figuras máis destacadas da música galega e española, como compositor, intérprete, arranxista e produtor de todo tipo de formatos e xéneros contemporáneos e de vangarda.

Amais do piano de Nani, o trío complétase co contrabaixo de Simón García e a batería de Miguel Cabana, dous mestres nos seus respectivos instrumentos recoñecidos a nivel internacional.

Duas son as publicacións máis recentes:

Información | Dossier

Ariel Brínguez 

Saxofonista, profesor, compositor e arranxista, graduado na Universidade das Artes da Habana (Cuba). Foi integrante da banda de Latín Jazz “ Maraca e Outra Visión” dirixida por Orlando Valle, coa cal percorreu Estados Unidos. Pertenceu á “ Latin BigBand” do saxofonista David Murray. Como saxofonista e co- arranxista viaxou por todo o mundo coa compañía de Joaquín Cortés, no seu proxecto “Calé”.
Conta con dúas Grammys norteamericanos colaborando con Chucho Valdés e con Alejandro Sanz en “El tren de los momentos”. Ariel Brínguez tocou con músicos da talla de Tata Güines, Changuito Quintana, Larry Willis, Horacio ”El Negro” , Simply Red, Perico Sambeat, Javier Massó “Caramelo”, Javier Colina, Alain Pérez, Pepe Rivero, Ojos de Brujo, Niña Pastori entre outros..
Ten tres álbums de estudo, “Raíces en Colores”, (2008); “Nostalgia Cubana”, (2016); e “ Experience” en 2017. Entre os seus proxectos persoais destaca Nostalgia Cubana; Experience; Jazz about Bach; Alma en Cuba; Esencia; Jazzing the classics; y Renacimiento entre outros.

En relación aos músicos que me acompañan en “Nostalxia cubana” diría que encontro neles o mesmo compromiso coa arte, así como total harmonía en todas direccións, comezando no factor humano e concluíndo na acción de facer música, desde a sinceridade máis plena. Para ilustrar os seus roles dentro do proxecto, gústame facer unha comparación cos elementos da Natureza:

Georvis Pico, dáme a Terra, o sostén rítmico, indispensable relevo para andar firmes a través do transo musical
 Pablo Gutiérrez, trae a auga permitindo que a interpretación colectiva viaxe tomando diferentes formas
Javier Sánchez , brinda o Aire, o voo inherente á súa musicalidade
Reinier Elizarde “El Negrón” dános o Lume para manter a lapa da creatividade viva Eu simplemente unifico desde as decisións do corazón, estes vitais elementos nun latexado musical, sentimento colectivo. Nos concertos en directo, vivimos esa máxica sensación que todos sentimos cando se fan as cousas desposuídas de todo ego e entregados en corpo e alma á emoción que nos regala a música

MARIO BENSO

Xixón, 1962

 

Programador e divulgador musical.

 

Comecei a interesarme espontaneamente polo jazz aos 13 anos. En 1981 uninme á Asociación de Amigos do Jazz de Valladolid, colaborando nas tarefas organizativas do Festival internacional de Jazz e outras actividades como emisións radiofónicas, charlas de divulgación, publicacións… A finais dos 80 incorporeime ao cadro de persoal de colaboradores do Norte de Castela como especialista en jazz, publicando regularmente artigos, recensións e crónicas no suplemento Artes y Letras, dirixido por Francisco Barrasa.

No outono de 1990 entrei a formar parte do equipo -primeiro como colaborador e máis tarde como redactor- de revístaa Cadernos de Jazz, dirixida por Raúl Mao. A finais dos 90 escribín tamén para O Mundo -Diario de Valladolid e o bimensual Más Jazz, dirixido por Javier de Cambra. En febreiro de 1991 convertinme en programador de concertos do Café España de Valladolid, tarefa que desempeñei ata o seu peche en 2009, participando na realización de máis dun milleiro de concertos durante o período.

En 1994 incorporeime ao xurado do Concurso de grupos do Festival Internacional de Jazz de Getxo, tarefa que vin desenvolvendo ata a data. Participei tamén na organización de varios ciclos e eventos jazzísticos, como os festivais de Burgos, Palencia, Ezcaray, FACYL de Salamanca, o festival Ahora de músicas creativas de Palencia, o ciclo Son del Mundo de Caja de Burgos ou a Rede Café Música de Castela e León. Entre 1996 e 99 traballei como road manager para a axencia Jazz Productions de Barcelona, participando en xiras con, entre outros artistas, Johnny Griffin, Kenny Barron, Abbey Lincoln, Phil Woods, Steve Lacy, Diane Reeves ou Jesse Davis.

Desde 2010 coordino a programación cultural do Café del Teatro Zorrilla de Valladolid, tarefa que compaxinei durante 5 anos coa presentación do ciclo de concertos Ondas de Jazz de Vitoria, dirixido por Joseba Cabezas. Son membro fundador da asociación Cifujazz, destinada ao mantemento do legado do desaparecido divulgador Juan Claudio Cifuentes. Realizo tamén o podcast radiofónico Dial Jazz e en 2019 comecei a publicar o blog El Callejón del Jazz. Recentemente, e na miña condición de presidente da Asociación para a promoción das Músicas Creativas en Valladolid, realicei diversas charlas ao redor de temática jazzística, a súa cultura e a súa historia, así como de divulgación do proxecto Cifujazz.

Acabo de ser nomeado coordinador da sección SEMINCI Sound, dentro da Semana Internacional de Cinema de Valladolid ( SEMINCI).

Colabora 

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos y para mostrarte publicidad relacionada con sus preferencias en base a un perfil elaborado a partir de tus hábitos de navegación. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Configurar y más información
Privacidad